Zawieszenie

Zawieszenie Jest 406 produktów.

na stronę
Pokazuje 1 - 18 z 406 elementów
Pokazuje 1 - 18 z 406 elementów

Oś skrętna wózka widłowego

Układ skrętny wózka widłowego często jest narażony na większe przeciążenia niż w innych pojazdach. Widlaki jako urządzenia głównie magazynowe muszą operować na ograniczonej przestrzeni. Często żeby wykonać jeden manewr muszą wiele razy skręcić kołami co przekłada się na duże zużycie na jedną motogodzinę. W ten sposób wyrabiają się cięgna, łożyska i tulejki połączone z cylindrem na osi skrętnej. W innych, starszych wersjach zawieszenia zamiast cylindra i łączników skrętu występuje drążek poprzeczny wraz z przegubami kulowymi umieszczonymi na jego końcach. Także elementy współpracujące ze zwrotnicą takie jak sworznie, łożyska igiełkowe i łożyska oporowe będą wymagały częstej wymiany. Aby zlikwidować luzy pojawiające się na zwrotnicy należy, przy okazji jej naprawy, dołożyć dodatkowe cienkie podkładki dystansowe między uchwyty zwrotnicy i belki, a łożyska sworznia. Dodatkowo, dla prawidłowego działania układu skrętnego widlaka należy pamiętać o jego przesmarowaniu w takich odstępach czasowych jakie zostały zaznaczone w dokumentacji techniczno-ruchowej (DTR) wózka widłowego.

Koła wózka widłowego

W skład zawieszenia należą koła składające się z opon lub opasek amortyzujących umieszczonych na feldze, która za pomocą szpilek montowana jest do piasty. Najczęściej występującym problemem kół jest zużycie lub uszkodzenie opony następujące w wyniku wytarcia bieżnika, przedziurawieniu opony w wersji dętkowej lub innego uszkodzenia mechanicznego jak np. po najechaniu na wystające z podłoża elementy. Każda z takich sytuacji zmusza użytkownika do demontażu danego koła z wózka widłowego i zdarza się wtedy, że zrywa się któraś z zapieczonych śrub piasty. Kolejną pojawiającą się awarią jest ta wynikająca z uszkodzenia łożysk wewnątrz piasty. Przez zniszczone uszczelnienia piasty do łożysk może dostać się woda, wywołać korozję i doprowadzić do jego rozsypania.