Katalog
Ładowanie...
fi tłoczyska 36mm, fi otworów tłoczyska 15mm, długość całkowita 560mm, rozstaw wejść na hydraulikę 195mm
System hydrauliczny odpowiada za główną funkcję wózka widłowego, którą jest unoszenie i transport ładunków na wymagane odległości. Źródłem działania hydrauliki w wózku widłowym jest jego pompa hydrauliczna (np. pompa zębata) pompująca olej hydrauliczny pod wpływem przeniesienia na pompę obrotów generowanych przez silnik. Główną awarią pompy jest powstający w niej wyciek, który można wyeliminować wymieniając zestaw uszczelnień wewnątrz takiej pompy. Ale czasami takie rozwiązanie jest niewystarczające przez zużycie i wypracowanie elementów wewnątrz pompy hydraulicznej.
Prawidłowe działanie masztu w wózku, jego podnoszenie, przechył i obsługa dodatkowych funkcji jest obsługiwana przez rozdzielacz oleju hydraulicznego i cylindry. Nieszczelności wewnętrzne i zewnętrze tych elementów spowodowane uszkodzonymi uszczelniaczami lub zużyciem np. gładzi toczyska będą prowadziły do nieutrzymywaniu załadowanego towaru na wymaganej wysokości lub pod określonym kątem wychyłu do pionu.
Do ostatniej części systemu hydrauliki można zaliczyć elementy masztu wózka widłowego takie jak przewody hydrauliczne, rolki prowadzące przewodów hydraulicznych, rolki masztu, rolki boczne, rolki prowadzące łańcuch, łańcuchy płytkowe, części mocowania masztu takie jak panewki zawieszenia masztu na ramie wózka widłowego, sworznie masztu i cylindrów przechyłu, dopasowane do nich tuleje i tulejki itp.