Katalog
Ładowanie...
alternator Balkancar, bez regulatora model G221
alternator Balkancar, z regulatorem model G224
aparat zapłonowy do silników Nissana H15, H20-II, H25, K15, K21, K25 koło zębate na 14 zębów
aparat zapłonowy do silnika Nissana H20 starego typu
Najbardziej rozbudowany układ elektryczny występuje w najnowszych modelach wózków o napędzie elektrycznym. W tego typu widlakach poza silnikiem, napędem jazdy i napędem pompy hydraulicznej do elementów elektrycznych można zaliczyć rożnego rodzaju czujniki (np. chłodzenia, ciśnienia oleju) i wskaźniki na kokpicie lub desce rozdzielczej ułatwiające prawidłową obsługę maszyny. Innymi składnikami wymagającymi prądu będą, wpływające na bezpieczeństwo pracy, lampy oświetlenia roboczego, kierunkowskazy i światła ostrzegawcze.
W każdym wózku widłowym musi znajdować się źródło prądu. W wózkach o napędzie spalinowym będzie to jeden lub kilka akumulatorów służących do rozruchu silnika i zasilania oświetlenia, takich jak akumulator samochodowy o odpowiednich parametrach napięcia, pojemności i prądu rozruchowego. Natomiast w elektrycznym wózku widłowym stosowane są baterie trakcyjne, które zasilają wszystkie systemy takiej maszyny.
W wózkach widłowych z silnikiem o zapłonie iskrowym często zużywającymi się elementami są części składające się na układ zapłonowy. Częste awarie tego systemu spowodowane są częstym uruchamianiem silnika wózka widłowego w stosunku do czasu jego pracy. Najczęściej wymienianymi komponentami zapłonu będą świece zapłonowe, przewody wysokiego napięcia, aparat zapłonowy, a w nim kopułka i rozdzielacz zapłonu zwany palcem.