Katalog
Ładowanie...
Przed zakupem docisku przekładni do danego wózka prosimy o wcześniejszy kontakt ze sprzedawcą w celu dobrania odpowiedniego modelu.
Przed zakupem docisku przekładni do danego wózka prosimy o wcześniejszy kontakt ze sprzedawcą w celu dobrania odpowiedniego modelu.
W wózkach widłowych występują 2 główne rodzaje skrzyń biegów: przekładnie automatyczne (ATM) lub przekładnie manualne (MTM). Manualna skrzynia biegów, zwana inaczej ręczną, opiera się na mniej skomplikowanym mechanizmie wyboru biegów poprzez sprzęgło, tj. docisk i tarczę i skrzynię z wybierakami poszczególnych kół zębatych odpowiadających za dany bieg. Skrzynie automatyczne są bardziej skomplikowane konstrukcyjnie i trwalsze w przeciętnym użytkowaniu ale wymagają zwrócenia większej uwagi na ich okresowe przeglądy polegające na wymianie filtra i oleju przekładniowego. Przekładnia, która nie będzie odpowiednio obsługiwana będzie wymagała częstszych napraw, które zaliczają się do najkosztowniejszych napraw wózków widłowych.
Oś napędowa, znajdująca się zwykle na przedzie wózka widłowego, połączona jest z układem przekładni lub, przy braku skrzyni biegów, bezpośrednio z silnikiem. Elementy tego podzespołu muszą przekazywać wysokie obciążenia na koła napędowe maszyny. Most napędu powinien pracować na odpowiednim smarowaniu olejem przekładniowym, którego wyciek świadczyć będzie o awarii wózka widłowego typu uszkodzeniu uszczelnień półosi koła napędowego.
W wózku widłowym Linde przekładnia i napęd opierają się na hydrostatach sterujących szybkością i kierunkiem jazdy do przodu lub do tyłu. Układ ten wymaga odpowiedniego, odwodnionego oleju hydraulicznego przeznaczonego do wysokoobciążonych systemów hydrauliki. Jest to bardzo precyzyjne rozwiązanie pozwalające na poruszanie się wózkiem Linde "na milimetry".