Przekładnia i napęd Jest 208 produktów.

na stronę
Pokazuje 1 - 18 z 208 elementów
Pokazuje 1 - 18 z 208 elementów

Skrzynia biegów wózka widłowego

W wózkach widłowych występują 2 główne rodzaje skrzyń biegów: przekładnie automatyczne (ATM) lub przekładnie manualne (MTM). Manualna skrzynia biegów, zwana inaczej ręczną, opiera się na mniej skomplikowanym mechanizmie wyboru biegów poprzez sprzęgło, tj. docisk i tarczę i skrzynię z wybierakami poszczególnych kół zębatych odpowiadających za dany bieg. Skrzynie automatyczne są bardziej skomplikowane konstrukcyjnie i trwalsze w przeciętnym użytkowaniu ale wymagają zwrócenia większej uwagi na ich okresowe przeglądy polegające na wymianie filtra i oleju przekładniowego. Przekładnia, która nie będzie odpowiednio obsługiwana będzie wymagała częstszych napraw, które zaliczają się do najkosztowniejszych napraw wózków widłowych.

Napęd wózka widłowego

Oś napędowa, znajdująca się zwykle na przedzie wózka widłowego, połączona jest z układem przekładni lub, przy braku skrzyni biegów, bezpośrednio z silnikiem. Elementy tego podzespołu muszą przekazywać wysokie obciążenia na koła napędowe maszyny. Most napędu powinien pracować na odpowiednim smarowaniu olejem przekładniowym, którego wyciek świadczyć będzie o awarii wózka widłowego typu uszkodzeniu uszczelnień półosi koła napędowego.

Napęd wózka Linde

W wózku widłowym Linde przekładnia i napęd opierają się na hydrostatach sterujących szybkością i kierunkiem jazdy do przodu lub do tyłu. Układ ten wymaga odpowiedniego, odwodnionego oleju hydraulicznego przeznaczonego do wysokoobciążonych systemów hydrauliki. Jest to bardzo precyzyjne rozwiązanie pozwalające na poruszanie się wózkiem Linde "na milimetry".